Pilot Vratko Rohoň

Vratko Rohoň lieta od roku 2005. Svoj základný jednomotorový výcvik súkromného pilota (PPL) spolu s teóriou absolvoval na Vajnorskom letisku v Bratislave v leteckej škole Air Carpatia na dvojmiestnych lietadlách Cessna 150/152 a štvormiestnych Cessna 172. V januári 2006 nastupuje na ATPL teoretický kurz na ŘLP do Prahy - Ruzyně. V roku 2007 absolvuje dvojmotorový výcvik v anglickom Bristole na lietadlách Piper Seneca PA 34. Výcvik obchodného pilota a prístrojový výcvik ( CPL/IR ) absolvuje v Hradci Králové v leteckej škole DSA, so simulátorovou časťou v Pražských Letňanoch na simulátore AN-28. Zvyšok hodín do potrebných 200 si potom dolietava na letisku v Bolerázi pri Trnave. V lete 2008 dokončuje všetky skúšky a dostáva licenciu obchodného pilota CPL s ATPL frozen. V lete toho istého roku nastupuje do novovzniknutej spoločnosti Opera Jet, ktorá sa venuje privátnemu lietaniu na business jetoch ako dispečer a plánovač letov. V októbri už putuje na simulátor do USA do Wichity v Kansase na svoj prvý jetový simulátor na lietadlo Cessna 525 CJ3. Po ukončení typového výcviku nastupuje v Operajete na miesto druhého pilota a začína lietať svoje prvé komerčné lety so zákazníkmi. Medzitým však prichádza ponuka na Boeing od spoločnosti Air Slovakia, tak začiatok roku 2009 sa nesie v znamení výcviku a školení na typ B 737. Typový výcvik prebieha na simulátore v londýnskom Gatwicku a svoje prvé živé pristátia a  okruhy na Boeingu si Vratko vyskúša na bratislavskom letisku M.R. Štefánika 15.apríla 2009. Nasleduje prvá komerčná linka Boeingom 27.apríla 2009 na trase Bratislava – Paríž Orly  - Bratislava a od toho momentu sa rozbieha jeho kariéra pilota naplno. Po krachu Air Slovakie Vratko prešiel pod farby bratislavskej spoločnosti AirExplore, kde lieta doteraz.. V rámci kooperácie AirExplore so slovinskou leteckou cargo spoločnosťou Solinair, lieta Vratko taktiež podľa potreby spoločnosti aj cargo lety z Madridu na Kanárske ostrovy, do Mauretánie a Európy. V rámci letov s pasažiermi medzi jeho bežné destinácie patria v zásade všetky dôležitejšie, ale aj menej dôležité európske letiská od Londýna po Bukurešť a od Helsínk po Atény, vrátane letných charterov do severnej Afriky.   Medzi najzaujímavejšie destinácie, ktoré sa vymykajú európskemu štandardu boli určite indický Amritsar, ruský Jekaterinburg, gruzínske Tbilisi, azerbajdžanské Baku, iránsky Teherán, saudskoarabský Jeddah, africké Uagadougou /Burkina faso/, lýbijský Tripolis či polárny Longyear na Špicbergoch..

Nálet:
2000 hodín

Skúsenosti s typmi:
Cessna C 150, C 152
Cessna C 172
Piper Seneca PA – 34
Cessna Citation CJ C – 525
Boeing B – 737-300, B 737-400, B 737-400SF cargo

Licencia:
ATPL/ CZ 0010413727